Obywatele polscy, którzy wybierają się do Kanady, nie muszą wprawdzie ubiegać się o wizę kanadyjska, ale nie oznacza to, że wjazd do Kanady jest zupełnie pozbawiony formalności.
Co to jest eTA Kanada
Każdy podróżny, który udaje się do Kanady na pokładzie samolotu, musi uzyskać tak zwane eTA, czyli elektroniczną autoryzację podróży. Dokument ten możemy wypełnić wyłącznie w języku angielskim lub francuskim, dlatego warto zawczasu zapoznać się z informacjami i instrukcjami dotyczącymi jego wypełniania. Formularz eTA znajdziemy na stronach rządu Kanady na stronie www.canada.ca.
Jak aplikować o eTA
Formularz wypełniamy online, ale niestety nie ma możliwości zapisania np. połowy uzupełnionych informacji formularzu. Dlatego warto wcześniej przygotować wszystkie potrzebne informacje, tak aby jego w spełnianie poszło sprawnie. Podczas wypełniania zwracajmy uwagę na szczegóły, zwłaszcza wtedy, kiedy podajemy numery seryjne, daty i inne dane identyfikacyjne. Literówki i inne błędy mogą kosztować nas wiele. Jeżeli formularz nie został wypełniony poprawnie, służby graniczne mogą mnie wpuścić nas na pokład samochodu samolotu.
Aplikowanie o eTA jest proste i tanie
Procedura jest jednak bardzo prosta, a większość wnioskodawców otrzymuje potwierdzenie wystawienia dokumentu już po kilku minutach od wysłania formularza. Aby dmuchać na zimne, lepiej złożyć wniosek o Eta jeszcze przed zarezerwowaniem lotu do Kanady. Wystawienie dokumentu nie jest wprawdzie darmowe, ale jego koszt nie jest na szczęście wysoki. W tym roku wynosi on jedynie 7 $ kanadyjskich.
Jakie dane podajemy
Nie bójmy się wypełniania formularza, ponieważ dane, które musimy podać, to standardowo wy zestaw danych, które podajemy często w różnych urzędach podczas podróży.Rodzice wypełniają dokument w imieniu swoich dzieci, zaznaczając odpowiednią opcję na formularzu.
będziemy pytani o szczegóły dotyczące naszego paszportu, o narodowość, datę urodzenia, płeć, oraz adres urodzenia. Musimy podać również informacje na temat swojego stanu cywilnego, a także adresu kontaktowego, zatrudnienia oraz zawodu.